2013. október 30., szerda

A Szentlélek kötelez

Napi áhítat



   

A Szentlélek kötelez

2013 - A vasárnap délután2013. október 27. vasárnap
Olvasmány:
Ez 36,16–27
A Szentlélek otthona a lényed. Ennek a tudata hasson át, és akkor ma­gasztossá válik minden tetted!
 Így szólt hozzám az ÚR igéje:  Emberfia! Amikor Izráel háza a saját földjén lakott, tisztátalanná tették azt életükkel és tetteikkel. Olyan tisztátalan volt előttem az életük, mint a havi vérzés.  Rájuk zúdítottam haragomat, mert vért ontottak a földre, és tisztátalanná tették azt bálványaikkal.  Ezért elszélesztettem őket a népek között, és szétszóródtak az országokba. Életük és tetteik szerint tartottam ítéletet fölöttük.  De amikor a népek közé jutottak, amerre csak jártak, gyalázatossá tették szent nevemet, mert ezt mondták róluk: Az ÚR népe ezek, mégis ki kellett jönniük országából!  Ekkor szánalomra indultam szent nevemért, amelyet gyalázatossá tett Izráel háza a népek között, amerre csak járt.  Ezért mondd ezt Izráel házának: Így szól az én Uram, az ÚR: Nem tiértetek cselekszem én, Izráel háza, hanem szent nevemért, amelyet gyalázatossá tettetek a népek között, amerre csak jártatok.  Megmutatom, hogy szent az én nagy nevem, amely gyalázatos lett a népek között, mert gyalázatossá tettétek közöttük. Akkor megtudják a népek, hogy én vagyok az ÚR - így szól az én URam, az ÚR -, amikor szemük láttára megmutatom rajtatok, hogy szent vagyok.  Kihozlak benneteket a népek közül, összegyűjtelek az országokból, és beviszlek benneteket a saját földetekre.  Tiszta vizet hintek rátok, hogy megtisztuljatok. Minden tisztátalanságotoktól és minden bálványotoktól megtisztítlak benneteket.  Új szívet adok nektek, és új lelket adok belétek: eltávolítom testetekből a kőszívet, és hússzívet adok nektek.  Az én lelkemet adom belétek, és azt művelem veletek, hogy rendelkezéseim szerint éljetek, törvényeimet megtartsátok és teljesítsétek.

Magyarázat

Ezékiel a fogságban biztatja kétségbeesett népét. Közli velük, van remény a visszatérésre és a helyreállásra. A nép nem érdemelte meg ezt a segítséget, de Isten nem erre tekint, ha­nem az ő szentségére gondol.
Isten kegyelme látszik meg történetünkben, amikor még egy esélyt kap Izrael népe. „Öntsön tiszta szívet a pohárba”, és kezdjen egy új életet! Ehhez adja Isten a Szentlelke segítségét. Milyen csodálatos, hogy ezt a lehetőséget mi is megkapjuk. Mi is a Szentlélek segítségével érthetjük meg és éljük meg az ő rendelkezéseit. Amint Jézus is mondta: „elvezet titeket a teljes igazságra” (Jn 16,13). Becsüljük meg az ő segítségét, amikor felhívja figyelmünket vétkeink elkerülésére. Megőrizni és betölteni az ő parancsolatait: ezt a célt segít elérni a Szentlélek. Ne játsszunk a tűzzel, amikor visszaélünk az ő jóságával, nehogy kínos helyzetbe kerüljünk bűneink miatt! „Szégyenkezzetek, és piruljatok életetek miatt” (32. v.) – mondja az Úr.
Ne becsüljük túl az ő megszabadítását! Alapvető változás történik Izrael éle­tében, amikor a föld termékennyé válik és a nép újra elszaporodik. Pihenni sincs idő betölteni az ő akaratát. Figyeljünk mi is a Szentlélek vezetésére! /MaZs/

Hogy Isten a Lélek erővel igéző
Tüzével a szived érintse, betöltse,
Kell, hogy előtte az emberi éned
Megtörjön. Egészen a Szellem uraljon
(Bácsi Sándor: A Szent Lélek ereje)

A Szentléleknek tehát célja és szándéka, hogy ő, aki a Fiúban testet öltött állapotban megnyilvánult, bennünk is megnyilvánulhasson, mindnyájunkban, hogy így vezessen bennünket Isten dicséretére, így lehessen bizonyság az életünk. (www.ebredes.hu)

Nincsenek megjegyzések: